Pages

Subscribe:

Cloggie68

Test

dinsdag 17 juli 2012

Miami en finally Outback!


Vanmorgen om 8 uur konden de mannen het water niet langer weerstaan, en dan heb ik het niet over de douche! Ze lagen als eerste van de hotelgasten in het zwembad.

Het was nog niet zonnig, zag er zelfs somber uit. Ik had niet lekker geslapen, net toen ik in slaap was werd er op de deur geklopt, blijkbaar door iemand van security dat iemand gebeld had en of alles goed ging. Wat raar, zeker ook omdat ik niet echt wakker was.... Heel vreemd! Daarna kon ik een tijd niet meer slapen...hopelijk vanavond beter.

Als ze na een uur weer boven komen loopt Andy naar het Hilton waar een bakkertje onder zit, en haalt wat croissantjes. Ik kan me niet herinneren van vorig jaar dat ze zo prijzig waren, morgenochtend maar wat anders bedenken! Als dat op is zijn de kids intussen een film op de ipad aan het kijken dus ik ga lekker naar buiten en wandel naar de CVS iets verderop. Waarom zou zo'n winkel nou 24/7 open zijn? Is dat nou echt nodig? Ik doe in ieder geval wat nuttig boodschappen en wandel weer terug, heerlijk om even alleen over de boulevard te lopen, het doet me denken aan vroeger toen ik in Spanje werkte. Ik vind Fort Lauderdale nog best Europees eruit zien, maar volgens mij heb ik dat vorig jaar ook al geschreven!

We verdwijnen daarna weer richting zwembad en gaan ook even heerlijk de zee in. De zee is warmer dan het zwembad, wat is de zee dan lekker! Ik gooi lekker even over met een balletje met Mauro.

Als we trek krijgen pakken we onze spullen bij elkaar en gaan op pad. We halen een broodje (voor Andy) en sushi (voor Mauro en mij) bij de Publix.

 
Milan kiest een luncheon, van die kant en klare pakketjes met lunchhapjes. Als we het op hebben rijden we naar Miami Beach. Andy is hier 23 jaar geleden op de foto gegaan bij een klok die Robert Jan van de week ook op zijn blog had. Op dus naar Ocean Drive want wat moet, dat moet! Geen idee waar dat ding staat maar gelukkig zie ik de klok vrij snel! Andy en Mauro springen uit de auto en ik achter het stuur. Milan heeft het helemaal niet in de gaten want die zit vol in zijn Nintendo spelletje op de achterbank. Ik rij Ocean drive af en rij terug via Collins Avenue en pik ze het volgende rondje weer op. Missie geslaagd!
Dan stellen we Tom in op Bayside Marketplace, dat lijkt ons wel leuk. Afhankelijk van hoe laat het wordt kunnen we dan hier eten of op de terugweg. Het regent intussen op z'n Floridiaans! Niet fijn voor een open shopping mall! Maar uiteindelijk valt altijd alles mee, winkels zijn altijd overdekt! We vinden snel een plekje voor de auto in de garage (later betalen we daar wel $7 voor).

We vinden dit een gezellige mall, leuk aan het water met al die mooie 'kleine' bootjes er om heen. De kids waren meegelokt door de Disney Store maar daar hebben we niet veel tijd doorgebracht... War wel de aandacht trok was een Magic Shop! Eindelijk weer eens een winkel vol goocheltrucs! Nu heeft Mauro flink gespaard voor de vakantie maar ook al best wel wat uitgegeven maar zijn tante had gelukkig nog een reserve potje meegegeven voor de vakantie..... Er moest dus wel een goocheltruc worden gekocht, en er is er een gevonden, oma kan dus weer een show verwachten na de vakantie.

We twijfelen nog of we nog met de watertaxi mee zullen gaan - kids for free- maar het is intussen al 5 uur en we denken dat ze het toch niet heel leuk zullen vinden. We besluiten lekker op ons gemak naar de auto te lopen, snuffelen nog wat in de kerstwinkel en komen zo uiteindelijk weer bij de auto.

We stellen de Tom - waar zouden we toch zijn zonder dat ding- in op de Outback in Fort Lauderdale. Als we dan klaar zijn met eten hoeven we straks nog maar 10 minuutjes naar het hotel, we komen in de file en zien we het 3e en 4e ongeluk van deze week.... Van ons hoeven al die ongelukken niet hoor... Gelukkig geen traumaheli dit keer.

Via een omweg, toch nog een verkeerde afslag waardoor we via Fort Lauderdale Airport rijden, weten we gelijk waar we overmorgen moeten zijn, komen we weer op de goede route. We tanken nog even voor $10 een kwart tank zodat we nog een stukje kunnen rijden morgen. Op de grond vindt Andy een briefje van $5 dus dat was tanken voor de halve prijs.

Dan doemt de Outback Steakhouse voor ons op, yes! We hebben er allemaal zin in, zelfs Mauro, die normaal niet echt van restaurants houdt. Hij heeft besloten vandaag de fooi te geven via zijn goocheltruc. We eten heerlijke steak, ik samen met de shrimp en de kids de chicken strips en baby back ribs van het kindermenu. Ik krijg de wijn 2x omdat het Happy Hour is, die had ik verdiend denk ik!

Toe neemt Milan het kinderijsje en delen wij een brownie met ijs... Dat wordt echt weer afvallen na de vakantie! Rond half 8 zijn we klaar met eten en heeft Mauro zijn eerste goocheltruc aan de serveerster laten zien, hij toverde zomaar de fooi tevoorschijn. De mannen willen nog zwemmen dus we haasten ons terug naar het hotel maar onderweg zien we al aan de lucht dat dit waarschijnlijk niet gaat lukken.

En inderdaad, we krijgen weer een prachtig schouwspel aan onweer dus ik ga het blog bijwerken, Mauro gaat Cars afkijken op de iPad en Milan kijkt Annoying Orange op Tv. Ik wist dat dat op Youtube stond maar niet dat het ook al een TV serie was?

Morgen de laatste volle dag in Florida en dan gaan we even in een andere 'staat'!

 

6 opmerkingen:

Hannie zei

Jammer dat het weer niet zo mee zit, maar ja dat is bekend van FL in de zomer.
Wat een leuke foto van jullie bij Outback!

Ton, Wijnie en Bart Staalstra zei

Dat was weer een fun day! Dat bedoel ik dus met have fun!
Geniet weer vandaag en we lezen het morgenochtend onder het genot van een bordje muesli! Haha. Groet en have fun!

Omaagnes zei

Brn benieiwd naar de truc,kan die op filmpje?
. In ieder geval heeft hij hem al kunnen efenen.leuk hoor.nou jammer dt de bootit niet is doorgegan,vond ik wel erg leuk hoor.nou ja op naar de nieuwe laatste dg in florida....

Hans (thefreeze) zei

Da's mooi bij Outback, als je op Hollandse rijden gaat eten heb je ook twee cokctails voor de prijs van 1 en die hoe je dan niet tegelijk te nemen, dus één als aperitief en de tweede ergens tijdens het eten!

Enneh... regen én kou, da's pas erg!

Yvonne en Rob zei

Wat een leuke dag weer. Ik lees dat jullie een illusionist in spe bij je hebben, wel handig voor tips;-)
MMMMMM, lekker de dag afsluiten bij de Outback.
Have Fun!
Yvonne

Robert-Jan en Yvonne zei

Hèhè, eindelijk de Outback ! Zie veel herkenbare dingen bij jullie, Cuban bread en sushi bij de Publix bijvoorbeeld, zie dat je toch eens een dipped Cone bij Dairy Queen hebt geprobeerd, en even cruisen over Ocean Drive ;-) ! Goed bezig dus, ziet er allemaal weer heerlijk uit !

Een reactie posten