Pages

Subscribe:

Cloggie68

Test

woensdag 18 juli 2012

Dag 8 rielex mode!

Iedere ochtend vind ik het heerlijk om wakker te worden met het lezen van de reacties, het is echt het eerste dat ik doe! Vanmorgen ziet het er vrij aardig uit als we de gordijnen tegen 7 uur openen. We besluiten er een rustig dagje van te maken want vanaf morgen tot zaterdag wordt het 'buffelen'!

Ik douche op mijn gemak, terwijl de rest zich al snel naar beneden begeeft om in het zwembad zich te vermaken. Helaas gaat dat niet altijd zonder ruzie, en het gaat echt nergens over maar leuk is anders. Ik laat ze lekker even gaan en ga in het hotel een Starbucks halen... Heerlijk zo beneden in het hotel. Ik loop samen op met een Braziliaanse dame die de weg naar de Starbucks nooit kan vinden...volgt u mij maar ;). Heerlijk skinny vanilla latte gehaald met lemon cake (dat dan weer wel), strawberry frappucino voor Milan en een chocolate chip cookie voor Mauro. Daarmee komt de vrede wel weer terug ;)

We besluiten daarna maar even op te splitsen, Milan en Andy gaan naar de Toys r Us om duikstaafjes te kopen. In deze Toys hebben we vorig jaar een heel avontuur beleefd met Mauro (lees hier). Hij had toen een goocheltruc gevonden in de winkel maar was m daar voor de kassa ook weer kwijtgeraakt. De medewerkers van de winkel hebben toen alle paden doorlopen maar geen truc gevonden. Daarna moesten we helemaal naar de Toys in om de truc te kopen ( want zonder gingen we natuurlijk niet weg).

Als Milan en Andy terug zijn staat de auto beneden nog klaar (valet parking hier) en springen Mauro en ik erin. Ook wij gaan naar dezelfde straat maar beginnen met mijn favoriete winkel Michaels! Ik koop nog bijna niks want mijn koffer moet morgen nog wel onder het gewicht blijven, en in Orlando krijg ik nog genoeg kans om de koopjes te scoren om te scrappen enzo! Daarna rijden we ook naar de Toys r Us, waar Mauro nog een setje koopt met 2 Cars autootjes. Volgens mij heeft hij ze nu bijna allemaal.

Dan is het kwart voor 2 en het weer is helemaal omgeslagen. Ik denk dat Andy en Milan ook nog niet gegeten hebben en we doen wat we thuis nooit doen, we rijden door de McDrive en halen alleen maar gewone hamburgers en drinken.... Superleuk al slaat dat nergens op! We rijden snel terug naar het hotel en daar zijn Andy en Milan ook op de hotelkamer. Ze waren uit het zwembad gestuurd omdat het ging onweren. Inderdaad hoorden we onderweg een paar flinke knallen. Het weer blijft slecht vandaag, pas tegen 5 uur knapt het weer een beetje op. We vullen de tijd maar met een rondje Target. Andy vindt daar een t shirt van de Tampa Bay Rays dat is afgeprijsd voor wel 3,48$! Ik koop ook nog een shirt van Angry Birds voor Milan en 2 zakken raspberry M&Ms... Lekker voor de collega's als ik ooit weer terug op kantoor kom, het lijkt nog zover weg, alhoewel we alweer een week geleden uit Nederland vertrokken!

Na de Target rijden we terug naar het hotel om snel een Groupon op te halen die ik een tijdje geleden heb gekocht. We zijn van plan de Groupon te gebruiken voor het avondeten bij het Anglins Beach Cafe in Lauderdale-by-the-Sea. In dit stukje zijn we nog niet eerder geweest en we waren hier zonder de Groupon ook vast niet gekomen. Het restaurantje ziet er een beetje shabby uit en de jongens willen hier niet eten... Beetje de bui van de dag zeg maar. Ik zet door en de mevrouw van het restaurantje laat ons gelukkig maar even want ook al gaat het in het Nederlands, Milans gebarentaal spreekt boekdelen ;) Het ontdooit snel als ik een soort kaaskroketjes als voorafje bestel en er gewoon pizza en kipnuggets voor de (kleine) heren op het menu blijkt te staan. We zitten heerlijk buiten aan het strand en mogen ook de pier op. Normaal betaal je daar $2 voor (kinderen $1).

 

Het eten smaakt prima en we moeten naast de Groupon uiteindelijk $27 en de fooi bijbetalen, kijk nu vind ik het weer leuk worden :)

We halen als toetje een ijsje bij cocoyogurt. Superstrak wit winkeltje met allerlei ijsmachines waar je zelf verschillende smaken ijs kunt tappen. Dan is er een topping bar met allerlei soorten toppings en tenslotte weeg je je ijsje en betaal je per gewicht!

 

Echt een aanrader!

Tegen 7 uur zijn we alweer terug want nu is het droog, Mauro wil nog met Andy zwemmen, Milan hou ik boven maar na een tijdje mag Milan toch ook nog even zwemmen. De zee is lekkerder ...warmer dus daar dippen ze ook nog even in. Ze nemen nog wat foto's bij het strand.

Rond half 9 zijn ze klaar en wordt het een beetje donker dus komen ze terug naar de hotelkamer waar ik al aardig gevorderd ben met het blog. Dan nog even foto's toevoegen en dan alles inpakken want ondertussen zijn we al ingecheckt voor Part II van deze vakantie. Morgen vliegen we naar New York! Volgens het weerbericht is het morgenmiddag nog erg heet in NY maar koelt het daarna een beetje af. Ik ben heel benieuwd hoe alles gaat lopen daar!

Morgen om 6 uur de wekker en om 9 uur hangen we in de lucht. We vliegen morgen met Delta van Fort Lauderdale Naar NY JFK met verwachte touchdown om 11.54 am!

Tot morgen!

 

11 opmerkingen:

Saskia zei

Wat is dit leuk zeg, een vakantie in de je vakantie!! Geniet van New York, ik lees wel bij als we thuis zijn. Het is inderdaad jammer dat we elkaar mislopen in Orlando. Maar je weet het, geen problemen bij Legoland!!

Anoniem zei

Ondanks de regen is er nog wel goed gezwommen. En ik zie de discussie met de kids helemaal voor me :-) Gelukkig is het gelukt en hebben jullie lekker en goedkoop gegeten. Goede vlucht naar New York.

Omaagnes zei

Tja het blijven kinderen die wel eens dwars zijn he,zelfs in hun vakantie,masr ales weer goed opgelst hoor,op nast ny.....wauw leuk hor,goei vlucht!!

Ton, Wijnie en Bart Staalstra zei

Weer een leuk verslag van deze dag! En morgen lekker naar new york, ben heel benieuwd hoe jullie dat weer gaan beleven! Goede vlucht en have fun!

Hannie zei

Wat een leuke foto voor het bord van The Westin. En dat ijsje ziet er ook niet verkeerd uit.
Goede vlucht morgen!

bbeurden zei

Ik geloof dat ik er niet ver naast zit als ik denk dat jullie het naar je zin hebben. Leuk ook voor de jongens.
Veel plezier in de grote appel.

Jacqueline zei

Heel herkenbaar dat je van die dagen hebt dat je wenst dat je je kinderen even in de koffer kan stoppen ;). Je probeert zo hard om de sfeer gezellig te houden en dan is het fijn als iedereen even een beetje meewerkt. Maar zoals gezegd, HEEL herkenbaar. Nu staat NY op het schema, ben heel benieuwd en had een wat late start maar lees nu weer graag mee

Anita zei

Die ijswinkel is grappig zeg, betalen naar gewicht van het ijsje met toppings :)
Volgens mij zijn jullie nu al bijna in New York, heel veel plezier, ontzettend leuke onderbreking hoor.

Marja en Tony zei

Wat een lekker dagje en tussen de buiten door lekker in het zwembad of in zee, zalig alle keuze's zo bij de hand!
Heerlijk om weer nieuwe berichten te lezen van een andere omgeving;)

Twinmom1995 zei

Bij ons zijn ze 16 en hebben ze ook nog regelmatig ruzie.
Ik vraag mij af wanneer dat een keer stopt.
Heel veel plezier in New York!

Robert-Jan en Yvonne zei

Weer bijgelezen helemaal, eindelijk ! Inmiddels zijn jullie al lekker NY onveilig aan het maken, ondanks het wat mindere weer (is zelfs op het nieuws hier); hopelijk is dat snel voorbij en bevalt het hotel goed. We zullen het wel weer snel lezen, want je bent prima bij met je weblog !

Een reactie posten