Pages

Cloggie68

Test

zaterdag 21 juli 2012

Dag 11.... Wat een weer!

Vanmorgen begon de dag met een ritje naar het 9/11 monument. Het was lekker fris vanmorgen, waarschijnlijk de enige dag in de vakantie dat we blij zijn met het Hollandse vest/trainingsjack/lange mouwenshirt. Als we in de taxi zitten begint het ook al behoorlijk te regenen... 90% regenkans vandaag, dat is wel balen! We ontbijten op de voor ons vaste plek als we hier in de buurt zijn, de Burger King. Vroeger kon je hier over het hek heenkijken van de bouwput als je op de eerste verdieping zit. Nu is het geen bouwput meer maar staat er een gebouw al is dat nog niet af. We delen 2 ontbijtmenu's met z'n vieren en gaan dan nog even een extra regenponcho halen in Century 21 aan de overkant. Ik vind het een heerlijke winkel, nu is het nog niet zo druk! Ik zie er nog een paar dingetjes maar die halen we later wel.

Als we de winkel uitgaan zijn de ponchos echt wel nodig! Mauro voelt zich een nerd in de poncho maar hij houdt hem toch aan, al wordt er nog vaak op gemopperd vandaag! We gaan eerst nog even in het visitor center kijken van het 9/11 memorial en daar kopen we 2 boekenleggers, voor de kids en een rubber armbandje. Dan is het tegen half 11 en kunnen we richting de ingang van het memorial. We moeten natuurlijk helemaal door de security, het is net een vliegveld. Maar het gaat wel soepel en het is niet superdruk dus dat is wel fijn! Dan zijn we binnen en inmiddels is het ook droog! We nemen rustig de tijd om om de bassins (North Pool and South Pool vertaalt Milan maar als Noordpool en Zuidpool, logisch toch!).

Hier en daar ontdekken de kids namen die op de onze lijken en dat maakt het allemaal wat luchtiger maar ze zullen het hele verhaal dat ze opnieuw - in onze versie - horen nooit meer vergeten nu ze dit hebben gezien. Vooral Mauro wil toch wel precies weten hoe dat nou allemaal kon gebeuren, tja wij hebben ook niet alle antwoorden!

We staan ook nog even stil bij de survivor tree

en als we alles hebben gehad is het tegen 12 uur. We lunchen in een nabijgelegen cafe en gaan dan nog even terug naar het warenhuis om te halen wat we hadden gezien. Ook kijk ik nog even snel bij de kindergympen maar helaas niet wat we zoeken. Dan gaan we weer op pad en lopen naar Battery Park. Andy, Mauro en ik hebben het Statue of Liberty al wel eens gezien maar voor Milan is het de eerste keer in NY dus hij nog niet. En dat mag natuurlijk niet ontbreken. We gaan eerst even kijken hoe druk het bij de boten is maar het is helemaal niet druk! Dat komt zeker door de regen, elk nadeel....

We gaan kaartjes kopen en missen net de boot maar worden direct al naar de volgende geleid en we hoeven niet lang te wachten tot de boot vertrekt.

Maar dan begint het ook weer te regenen en dit keer flink! Maar we moeten toch echt van de boot af als we aanmeren. We hebben natuurlijk onze Nerd poncho's weer aan maar gaan eerst maar even in de shop en de nieuwe gift shop kijken. Daar vermaken we ons een tijdje maar de regen wordt niet minder. De kids maken nog een plaat van koper als 'free activity' en een digitale schuifpuzzel maar dan gaan we toch maar naar buiten.

Echt leuke foto's zitten er niet in, we moeten hier ooit nog maar eens terug als het zomer is ;)

Ellis island slaan we over, we zijn er wel klaar mee! We lopen terug door Battery Park, pakken de taxi naar het hotel en gaan lekker even niks doen, het is inmiddels ook al 4 uur geweest. Andy haalt nog wel even koffie met marble cake bij de Starbucks tegenover het hotel, lekker!

Tegen half 7 moeten we toch echt weer wat gaan ondernemen, het is de laatste avond hier! We nemen de taxi naar Times Square en besluiten bij het Hardrock Cafe te eten. We moeten 30-40 minuten wachten maar we zien onze (mijn) naam snel naar boven opschuiven en de kids vermaken zich met het bekijken van de spullen en een touchscreen wall waarop je vanalles kunt zien, foto's van alle HardRock cafes en memorablia van de diverse bands.

Dan gaan we lekker eten, Mauro wil gewoon pasta... Hij heeft zijn lievelingseten gemist! Ik heb een heerlijke pear and cajun shrimp salad, Andy een kleine burger en Milan een hotdog. We doen blijkbaar niet lang over het eten want we hebben nog niet eens onze foto gezien die bij de ingang werd gemaakt. Ik wacht er maar op en koop m dan ook nog.

Buiten is het redelijk droog dus we lopen nog een rondje Times Square en bekijken nog een paar winkels.

Dan lopen we alvast een stukje zuidelijker maar houden onderweg toch een taxi aan en voor $5.50 brengt de taxi ons weer naar het hotel.

In het hotel speelt beneden weer een band en is het echt een soort club in de avond. Boven hoor je er niet zoveel van, meer de gewone straatgeluiden. Ik kan het hotel echt best aanbevelen als je het weer eens voordelig op booking,com kunt vinden!

Op de kamer zoeken we de zooi uit (wat verzamel je toch in nog geen 2 weken) en pakken de koffers in. Qua ruimte past het wel maar helaas is het gewicht ook belangrijk! We checken online in voor de vlucht naar Tampa van morgen. We hebben nog tot een uur of 2 morgen en dan vertrekken we naar La Guardia.

Morgen wordt het hier trouwens weer 26 graden!

Dees zei

Jammer dat het weer zo'n belangrijke rol speelt in de vakantie! Wat hebben julie veel gezien. Op naar de warmte.

letournerie zei

Hé dit was bijna ons dagje, alleen in andere volgorde.
Voor ons was het lunch bij de Burgerking.
Groetjes,
Trails

Yvonne en Rob zei

Jammer van die regen, maar wel een leuke dag.
Foto's zijn ook mooi gemaakt, geeft goed weer wat jullie allemaal gezien hebben.
Nou, op naar Tampa!
Grtz.Yvonne

Teleton zei

He, wat een nattigheid. Maar beter nattigheid dan narigheid; jullie hebben een geweldige tijd gehad. Goeie vlucht naar Tampa en veel plezier verder.

Marja en Tony zei

Zo jammer van die regen, maar wat je zegt...een goede rede om nog eens in de zomer terug te gaan;)
Ondanks dat toch weer heel veel gezien en leuke foto's gemaakt.
Voor morgen maar weer een fijne vlucht;)

Anoniem zei

Ondanks het slechte weer heb je wel heel veel mooie/leuke foto's geplaatst hoor.

Anita zei

Je krijgt op zo'n manier wel originele foto's, ik denk dat niet veel mensen foto's hebben waar ze in poncho voor het vrijheidsbeeld staan.
Die Burger King zijn we ook geweest om in de bouwput te kijken. Het wordt wel mooi nu.
Ondanks het weer hebben jullie toch een fantastische dag gehad in NY.
Goede vlucht terug naar Florida.

Saskia zei

Inderdaad, ondanks het slechte weer toch een hele leuke dag. Moeilijk uit te leggen aan kids dat er zoveel idioten op de wereld rondlopen die zoiets kunnen doen als op 9/11. Goede vlucht naar Tampa en tot morgen!
Saskia

Unknown zei

Wat een fantastische trip. Geweldig om mee te mogen kijken! Geniet er van!

Robert-Jan en Yvonne zei

Balen van het weer zeg, maar wel veel bijzondere dingen weer gezien, zeker voor de kids ook iets heel bijzonders. Inmiddels aangekomen in Florida, dus we wachten weer op de nieuwe update !

Jacqueline zei

Jammer van de regen maar zo te zien heeft dat de pret niet echt gedrukt. Ik snap best dat Mauro niet echt warm liep over die poncho's maar soms is het wat het is en om doornat te regenen is dan ook geen optie. Gelukkig snapte hij dat ook ;). Maar nu lekker naar de warmte. Je wordt op de voet gevolgd hoor.