Pages

Subscribe:

Cloggie68

Test

woensdag 25 juli 2012

Dag 14: gewijzigde plannen ... Regen is shoppen

Plannen zijn er om gewijzigd te worden dus als er flinke regenkans is gaan we niet ons enige dagje Legoland in het water laten vallen, dat verschuiven we dus naar morgen. We doen dus even rustig aan in de ochtend en twijfelen of we wel de juiste beslissing hebben genomen, het weer ziet er best aardig uit vandaag. We besluiten naar de Premium Outlet op International Drive te gaan omdat die voor ieder van ons wel iets heeft, voor de kids zit er een Disney outlet en ik vermaak me bij alles waar shop op staat.

Als we er aankomen duurt het niet lang of het gaat inderdaad regenen, de juiste beslissing dus. We shoppen wat in de kookwinkel... Altijd leuk, de kids herkennen vooral alles van de Tommy Teleshopping en Mauro wil de grote popcornwagen graag mee naar huis nemen....


Wat jammer nou dat we dat niet gaan doen ;) we kopen wel popcorn seasoning caramel en een nieuwe ijslepel, die kunnen we in de villa ook al heel goed gebruiken.
 
Bij de Disney Character Warehouse kopen de mannen nog meer ruil Vinylmations, hier zijn ze 5 voor $10 terwijl een nieuwe losse in DTD als $12,95 is... Kijk zo wordt ruilen nog leuker!

Bij de P.S. aeropostale koop ik 2 korte broeken en een shirtje voor Milan, shirtjes voor $3,49 kan ik altijd zo moeilijk laten hangen! In de Crocs winkel hoop ik voor Mauro nieuwe crocs te halen maar hij heeft er niet veel zin in dus dat wordt niks...Andy is ondertussen al de Adidas ingedoken en is op jacht naar Muppets gympen, meer kans natuurlijk in de outlets want het is wat oudere collectie. Kermit hebben ze niet meer maar wel de drummer van de band! De meeste maten zijn heel klein maar we vinden toch nog 1 paar in maat 35, die laten we niet meer los. Of ze echt mooi zijn laten we in het midden maar hij is er blij mee en origineel zijn ze wel... De cassiere vond ze 'cute' ...

Goedgekeurd dus.

Lunchtijd, ik haal mijn lunch bij Five Guys, Andy bij de chinees... Mauro wil niks maar het meeste van mijn burger en friet verdwijnt toch in zijn buik. Milan kiest de little hamburger van Five Guys en Dan heeft Andy wel een beetje spijt want als hij van ons een hapje proeft heeft ie nog nooit zooooo'n lekkere burger gehad! Gelukkig heb ik mijn bronnen die weten wat lekker is! ;)

We shoppen nog even verder en ik zie nog meer shirtjes voor de jongens maar daar is het zo druk bij de kassa dat ik ze terughang. Als we (of eigenlijk ze want ik kan nog wel even doorgaan) klaar zijn met shoppen gaan we terug naar de villa. Eenmaal thuis blijkt dat het signaal van ComCast voor de TV helemaal weg is. Dat hebben we vorig jaar ook gehad dus ik bel zelf met ComCast en krijg een bandje. Zover gaat het goed maar dan krijg ik de melding dat er een rekening van $5,74 open staat en dat daarom de TV is afgesloten. Dan maar de radio aan en een spelletje op de Playstation die er ook staat,

We zijn inmiddels wel goed gewend hoor in de villa en over het algemeen bevalt deze nu prima. We weten eigenlijk niet goed hoe Sandy Ridge erbij ligt omdat we het eerste huis van de community hebben en dus alleen net bij de ingang komen. We hebben dus maar aan 1 kant buren(de Canadezen die helemaal uit Toronto zijn komen rijden). Het is hier heerlijk rustig.

De eerste avond maakte het huis een wat smoezelige indruk... Inmiddels kijken we daar wel wat doorheen, het zijn details. Een plastic wasmand waar een lekkere stoflaag in ligt, een dartboard met allemaal gruis erin en kapotte pijlen. Er zou in alle kamers TV zijn en dat is ook zo alleen zonder ComCast aansluiting doet ie vrij weinig en zo heeft Milan dus geen TV. Bij het zwembad lag veel kapot speelgoed, ik verdenk de buren dat ze de leuke spullen gewoon meeverhuisd hebben en er lag ook een lege chipszak op de grond bij het zwembad. Beetje slordig schoongemaakt dus... Dat soort details. In onze vorige huizen hadden we altijd prima beddengoed (en geen kraakbedden die ook wiebelig zijn zoals nu), nu ligt er veel synthetisch beddengoed en wat oudere handdoeken (ook geen speciale handdoeken voor bij het zwembad terwijl me dat juist voor het behoud van je witte handdoeken beter lijkt). Ook is de handgreep van de magnetron afgebroken en zit er geen deksel op de prullenbak in de keuken. Nogmaals het zijn details, want verder blijven het prima huizen en misschien zijn we teveel verwend geraakt door eerdere villa's op Windsor Hills en Windsor Palms en Terra Verde. Dit huis zouden we niet zo snel aan anderen aanbevelen terwijl ik dat tot nu toe altijd graag deed!

Goed, terug naar maandag... Inmiddels is het avond en Andy zorgt voor makkelijk avondeten... Hij haalt kip bij de Publix en Mauro eet zijn kliekje pasta van de avond ervoor op...

Het blijft ons pastamonster! Na het eten gaan Mauro en Andy nog even samen op pad naar Downtown Disney, natuurlijk om vinylmations te ruilen. Het regent behoorlijk maar ze vinden in de villa ergens 2 regenjassen die ze toch maar meenemen.

Tegen tienen zijn ze weer terug en dan is het toch echt bedtijd voor de kleine mannen want morgen gaan we echt naar Legoland!

 

9 opmerkingen:

Ton, Wijnie en Bart Staalstra zei

Goedemorgen! Nou toch weer een leuke dag geworden, ondanks de regen!
Fijn om te lezen dat de villa ook meevalt, al vind ik het allemaal erg onamerikaans en hoor ik een refund in de lucht. Geen tv enzo dat kan natuurlijk niet.
Maar gelukkig kunnen jullie er door heen kijken en genieten en dat is het belangrijksten! Veel plezier bij legoland en have fun!

Pieter en Petra zei

Jullie zitten dus in de 1e villa aan de rechterkant heb ik begrepen. Op ons bekende 'lijstje' staat toevallig de 1e villa die aan de linkerkant staat. Die is modern ingericht en heeft uitzicht op een meertje. Desondanks heeft die villa 1 klein minpuntje en dat is dat de poolkant niet echt goed op de zon ligt...

Ook een mooie villa is die op 501 Scrub Jay Way, zie ons blog van september 2010. Paar huizen verder op 453 Scrub Jay Way hebben wij in juni 2009 twee weken gezeten, van deze villa hebben wij het idee dat deze al een tijdje leegstaat...

Hannie zei

Goh ik hoop dat die regen volgende maand wat minder is. Jullie hebben wel veel regen hoor.
De villa heeft dus wat achterstallig klein onderhoud. Dit hebben wij eigenlijk ook nog nooit meegemaakt. Maar hel erg is het natuurlijk ook weer niet.
Jullie hebben weer lekker geshopt lees ik . Heerlijk!

Sonja zei

Heerlijk geshopped en goed geslaag, ja shirtjes voor $ 3,49kun je niet laten hangen, alhoewel van die dollar word je niet echt blij. Hebben jullie al geklaagd bij het management want wat je zo opnoemt kan echt niet.

Saskia zei

Tja, goed dat je er luchtig mee omgaat. Ik dank dat de huizen die je in Europa huurt vele malen erger zijn, maar irritant blijft het wel. Wij komen met de eigenaars van de villa niet verder wat een refund betreft dus jammer dan. Volgend jaar nog beter selecteren en inderdaad teruggrijpen naar bekende villa's!!
Heel veel plezier in Legoland en niet vergeten de appelfrietjes te eten.
Have Fun!!
Saskia

Teleton zei

De preselectie blijft altijd lastig, mooie plaatjes en praatjes zetten je al snel op het verkeerde been. En je hebt gelijk, het is allemaal niet zo heel erg, maar juist als de kleine dingetjes ook voor elkaar zijn, geniet je zoveel meer. Gelukkig gaan de mankemementjes niet ten koste van de stemming. Hou dat maar lekker zo!

Yvonne en Rob zei

Zo weer goed geshopt. Je moet toch wat als het regent ;-)
Zo'n dag is ook zo weer voorbij.
Toch jammer van de villa.
Volgend jaar het huis van Tom en Anita misschien eens boeken, is echt een geweldig mooie villa. http://www.villawaterlilyorlando.com/nl/
Veel plezier morgen in Legoland!
Yvonne

Jacqueline zei

Shoppen is ook mijn hobby en zeker met t-shirts voor die prijzen. Jammer dat de euro tov de dollar dan weer niet zo gunstig is maar tijdens een vakantie heb ik daar altijd weer wat minder zicht op ;). Tijdens ons eerste verblijf in Amerika zaten wij ook in Sandy Ridge. Scrub Jay Way 435 en die villa was echt fantastisch. We hebben daar met zoveel plezier "gewoond". Alles was af. Maar dat zegt natuurlijk niets over de buren ;) Veel plezier morgen in Legoland

Dees zei

Jammer dat de villa een beetje tegenvalt. Daar verheug je je nou een heel jaar op. Heerlijk zo'n dagje shoppen, Legoland wacht wel op jullie.

Een reactie posten