Pages

Subscribe:

Cloggie68

Test

vrijdag 20 juli 2012

Dagje NY shops en spaceshuttle

Vanmorgen om zeven uur scheen door een kier van het gordijn het licht naar binnen en kon de dag beginnen. We schoven met een drukknop electrisch de gordijnen open. Dat is het grappige van dit hotel, er is erg op de details gelet! We hebben dus gordijnen die electrisch gaan, in de badkamer een grote stortdouche en stralen die uit de muur komen en in de badkamer spiegel zit een ingebouwde televisie! Ook is er een minibar met een sensorsysteem maar dat zie je volgens mij wel vaker tegenwoordig,

Tegen kwart over 8 waren we allemaal wel klaar en wilden we wel naar buiten!

We pakken weer de taxi, dit keer laten we ons op de hoek van Central Park afzetten omdat het eerste idee is om vanmorgen te gaan fietsen in Central Park. Het weer is vanmorgen erg lekker, heerlijk afgekoeld maar niet te koud maar er staat wel veel wind. Sowieso is het nog te vroeg dus eerst op zoek naar iets om te ontbijten. We kopen gewoon croissants op straat, koffie komt straks wel.

Dan lopen we eerst naar het Rockefeller Center, we gaan kijken hoe het er nu uitziet waar normaal altijd de ijsbaan is. Daar staat nu dus een terras. We lopen de NBC store binnen en wat zien we daar, een Amerikaanse versie van de stoel van het programma dat we meestal wel kijken!

Dan halen we inderdaad even koffie en cola benede. In het Rockefeller en dan lopen we naar de overkant, naar de Legostore. Genoeg te zien al zijn er weinig echt nieuwe dingen. We hebben nog 5 euro op de VIP pas staan dus kopen 2 kleine setjes voor samen $8 en betalen $3! Dan gaan we naar Nintendo World. Hier vind ik een t shirt voor Milan met Bowser erop aan de onderkant. Milan vermaakt zich wel een tijdje met alle Nintendo's om zich heen. Spellen voor zijn 3 DS kan hij hier niet kopen omdat deze allemaal Amerikaans zijn en hij heeft nu een Europese versie.

 

Vandaag ben ik zo slim geweest om alle kortingsbonnen in mijn tas te stoppen dus we moeten ook nog even terug naar de Build-a-Bear. Milan twijfelt nog altijd tussen een minibeer of een gewone maar uiteindelijk heeft hij een groot konijn voor $5,26, ik had ook hier korting opgespaard van $10 met een pasje.

Dan gaan we richting Times Square maar onderweg stoppen we bij een deli voor de lunch. Je schept er een bakke vol met salade of warm eten en rekent af per gewicht. Alles ziet er zo lekker uit! Ook staan er bakjes met sushi voor $5 en dat vind ik echt niet duur!

Uiteindelijk komen we weer op Times Square terecht en het weer is echt een stuk beter als gisteren...al begint het juist daar weer even te regenen. Gelukkig is dat van korte duur! We doen een rondje winkels die we gisteren niet hebben gedaan zoals Hersheys en M&M's World maar ook toch nog even in de Disney Store en de Toys r Us (maar dit keer even snel en gericht!).

Het is tegen half 3 als ik er wel klaar mee ben en de jongens ook wel. Nu is het wel jammer dat we niet in het Doubletree of het Millennium zitten (zoals toen met Priceline) maar het is niet anders. We besluiten op te splitsen en ik ga met de jongens terug naar het hotel. Ze willen graag met het nieuwe speelgoed spelen en kijken wat Disney Channel op de iPad (waarom het hier in geen enkel hotel op de TV zit is me een raadsel). Ook belt opa nog even via Facetime en kunnen opa en oma even alle aankopen van de kids bewonderen.

Andy loopt vanaf Times Square via de 46e straat naar de pier waar het Entrepid Air & Space Museum ligt. Toevallig is er vanaf vanmiddag een nieuwe tentoonstelling geopend voor publiek. Op het vliegdekschip de Entrepid staat nu even een echte Spaceshuttle!

Er stonden lange rijen maar Andy komt enthousiast terug tegen zessen dus het was de moeite waard!

We blijven nog heel even op de kamer maar rond half 7 lopen we noordwaarts richting Macy's. Eerst haalt Milan nog een hotdog, dit keer van $2!

Dan lopen we een rondje in de Manhattan Mall. In de grote footlocker gaan we nog een keer op zoek naar Kermit Adidas voor Mauro, die wil hij graag hebben. Online kan ik ze wel vinden maar ik ben bang dat de pakketjes onze villa weer niet zullen bereiken net als vorig jaar. Gelukkig konden we ze toen net nog op het USPS depot onderscheppen. Dat willen we dit jaar niet weer!

Maar helaas geen geluk met het vinden van deze gympen!

We eten weer fastfood vanavond, dit maal bij de Pizza Hut. Wat dat betreft snak ik naar de villa, en ook voor de wasmachine ;). Maar goed, de pizza op zich was prima! We wandelen terug en tegen 9 uur installeert iedereen zich weer met de iPad en iPods... Alleen ik moet op mijn beurt wachten en ik moet nog wel heb blog schrijven... Zit ik weer te buffelen terwijl de mannen allang slapen. Maar het is voor een goed doel want ik vind de reacties erg leuk en later ook altijd leuk om het eigen verslag nog eens terug te lezen!

Morgen meer fotos van de spaceshuttle!

@omaagnes ... We hadden vanaf het vliegveld niet echt een Limo hoor, maar wel een mooie grote auto

12 opmerkingen:

Ton, Wijnie en Bart Staalstra zei

Yes, ben vandaag een keer de eerste! Wat een leuke foto's weer zeg. En leuk dat jullie die space shuttle hebben gezien. Staat ook op mijn lijstje. het is n ieder geval weer een topdag geworden. Jammer van de schoenen maar mischien vindt je ze nog wel voor het einde van de vakantie. Nou vandaag weer een leuke dag en voor morgen have fun!

Hannie zei

In Kissimmee nog kans zat voor de schoenen toch? En wat leuk, de stoel van The Voice.

Omaagnes zei

Zo leuk dagje weer...en ik heb nu. Honger dus dan valt het helemaal op dat je steeds toch wel lekker eet.... Nog even en jullie zijn in de villa he

Anita zei

Wat een leuke dag hebben jullie gehad in NY met de jongens. De foto van jullie 4 op Times Square is erg leuk. Dat buffelen terwijl anderen slapen herken ik maar het is inderdaad voor jezelf ook fijn als je het verslag direct opschrijft.
Veel plezier weer.

Sonja zei

Heerlijke dag en fijn dat het wat is afgekoeld. Die schoenen komen vast nog wel in Kissimmee. Ja, er gaat toch niets boven een villa, zwembad en wasmachine. Ook het bloggen is dan een stuk makkelijker. Maar eerst vakantie en genieten, het bloggen komt later. Alhoewel ik je verslag met veel plezier lees ;-)

Yvonne en Rob zei

Wat een leuke dag hebben jullie weer gehad.
Die schoenen kom je vast nog wel ergens tegen;-)
Enjoy!
Yvonne

Jacqueline zei

Dat doorgaan tot in de nacht terwijl de andere slapen is ook heel herkenbaar voor mij. Al twee vakanties heb ik niet anders meegemaakt. Maar het is waar, ik vind het ook heerlijk om dan het rijk even voor mezelf alleen te hebben en dan alles op mijn gemak op een rijtje te kunnen zetten. En nog steeds lees ik de blogboeken graag terug. Heerlijk is het om je vakantie weer helemaal her te beleven! Dus volhouden hoor!

Twinmom1995 zei

Leuk die stoel van de Voice.
Nergens create your own salad tegen gekomen? Heerlijk was dat in januari.
Ik had gehoopt het in Orlando ook tegen te komen maar tot nu toe nog nergens gezien.
Eigenlijk gaat dat hier met het blog precies hetzelfde.
nog veel plezier.

Teun zei

Leuke familiefoto! Hartstikke leuk om jullie zo te volgen. Hebben jullie thuis nog geen tv in de spiegel? LOL

Have Fun
Hans Christol en Jet

arianne zei

bedankt voor het meelezen. Wij zitten momenteel in de trein naar New York. Hopelijk wordt de temp. wat beter. In Phily was het maar "koud"65F
Have fun. Ga nog snel even terug lezen in jullie verslagen. Met onze eigen vakantie hebben we niet veel tijd voor andere blog's. Nu in de trein even tijd.

Saskia zei

Tja het is wat met dat bloggen, het kost inderdaad aardig wat tijd maar wij lezen graag mee!!
Have Fun!!
Saskia

mineke zei

Wat een heerlijke dag hebben jullie weer gehad. Prachtig groot konijn heeft Milan gekocht.
Ook de foto van jullie viertjes helemaal top.
Nog een hele fijne tijd in NewYork gewenst.
grtjes Mineke

Een reactie posten