Pages

Cloggie68

Test

maandag 20 augustus 2012

Afsluiting blog en vakantie!

We zijn al anderhalve week thuis en aan het werk dus werd het weer tijd voor een minivakantir en schrijven we dit vanuit het Magic Circus Hotel in, jawel! Disneyland Parijs. Zoals jullie hebben gelezen was ons blog wel gevuld met enige Disney Magic maar de parken zelf hadden we in Florida niet bezocht (met uitzondering van een Dagje waterpark in Blizzard Beach).

In het voorjaar maakte de ANWB bekend dat ieder lid recht had op 1 dag Disneyland Parijs... Snel dus een kaartje besteld voor mij en Andy voor een klein bedrag ook lid gemaakt. De jongens zijn Junior Explorer Lid en kregen ook een kaart thuisgestuurd al zijn die volgens mij niet geldig, daar kopen we dus morgen een kaartje voor.

Via vakantieveilingen vonden we ineens ons favoriete hotel maar een paar keer ging dat weg voor een prijs die te hoog was naar onze zin... Maar uiteindelijk hadden we beet.... 2 nachten Magic Circus hotel met ontbijt!

Morgen doen we dus 2 parken op 1 dag maar het is niet de eerste keer hier dus dat moet wel lukken! Dan slapen we nog lekker een nachtje hier en zaterdag rijden we nog even naar het shopping center in Marne la Vallee en dan weer naar huis! Maandag begint echt het gewone leven weer, dan mogen de kids weer naar school!

We zijn onze lange vakantie nog niet vergeten! De heen- en terugreis vonden we super met Aer Lingus, voldoende beenruimte, geen vertraging en het eten was oké. Maar de bonus was de pre clearance in Dublin waardoor we voor het eerst met fitte kinderen de USA binnenkwamen, ideaal! Enige minpuntje terug was de 5 kwartier wachttijd om in te checken op Orlando Airport. Dat had wel sneller gekund want nu hadden we geen tijd meer voor de laatste winkeltjes etc. Aan de andere kant ging de tijd tot het boarden nu wel snel!

De auto's... We hadden er 2 gehuurd, een als goldmember via Hertz en de ander via USA Reisen. Ik had van Hertz meer verwacht maar het was een gewone Ford Escape, niks bijzonders.... De auto die we op Tampa ophaalden was een Dodge Journey uit de FFAR categorie. Alhoewel we af en toe de band wat extra lucht moesten geven was dit verder mijn favoriete karretje! Hij was wel duidelijk een slurpertje... Moesten regelmatig tanken!

Onze villa, de eerste rechts op Sandy Ridge, hadden we gehuurd van Canadezen.

In eerste instantie verliep het contact goed maar eind april kreeg ik het even benauwd omdat de villa verdwenen leek van internet en ik geen contact meer kreeg met de eigenaren. Na een week lukte dat wel en was alles weer in orde en betaald. Eenmaal in de villa viel het toch een beetje tegen, gewoon kleine slordigheden die we eerder nooit hadden meegemaakt. Krakende bedden, heel synthetisch bedden goed voor de kidskamers, stofwolken in de garage waar ook de wasmachine en de droger stonden en bijvoorbeeld een leeg chipszakje bij de pool. Ook was er niet in iedere kamer TV zoals beloofd. Soms stond ie er wel maar was er geen aansluiting, tja dan heb je er nog niets aan. Helaas moest Milan het daardoor zonder TV doen. De TV in de woonkamer deed het eerst ook niet, later wel alleen zonder geluid. Na een dag of 5 hadden we ook geluid. Als compensatie vroegen we de managers om free pool heat en toen Sharon en Steve langs kwamen hebben ze dat ook direct aangezet. Dat was wel weer direct goed opgelost!

Natuurlijk lijkt het alsof we de rondreis en NY al bijna zijn vergeten maar dat is natuurlijk niet zo! Het leukste hotel vonden we toch het Four Points in Cocoa Beach. Lekker centraal en grappig zo in de surfshop. Het hotel in West Palm Beach was prima, maar een beetje zakelijk. Wel lekker gratis ontbijt erbij door het gold membership, uiteindelijk zelfs ook voor de kids. Het Westin Beach Resort in Fort Lauderdale is een heerlijk hotel maar door de regen was het daar toch wat minder...ook waren we minder verrast omdat we er niet voor het eerst waren. Nadeel blijft ook de valet parking voor $25 per dag plus alle fooi die daarbij hoort.

De vlucht vanaf Fort Lauderdale was ideaal, lekker dichtbij het hotel en met Delta vliegen was gewoon goed. Het hotel in NY was een goed want de recensies waren goed maar de eigenaar stond wat minder goed bekend op internet. De kamer was prima! Het hotel was ook een bar/club en daardoor lekker nonanchalant en levendig. Locatie op zich ook prima al blijf ik erbij dat met kids rond Times Square ook ideaal is, dan kun je nog eens terug naar het hotel. Maar voor rond de 400 euro voor 3 nachten konden we verder nergens terecht, dat snap ik ook wel! Die flashdeal op booking.com was gewoon mazzel.

Die ene dag regen in NY heeft ons in ieder geval wat unieke poncho foto's opgeleverd.... Verder hadden we heerlijk weer en hebben we bijna alles gedaan wat we wilden doen. Alleen geen fietsen gehuurd in Central Park.
Al met al was de vakantie in balans...shoppen, parken (Legoland en Universal), lekker eten en ook nog wat gezien. Kelly Park was zeker ook een hoogtepunt, vonden we heel gezellig. blizzard Beach blijft ook altijd een topper!

Volgend jaar zit het er niet in en gaan we kijken of we iets kunnen vinden dat we net zo leuk vinden... Maar hopelijk komen we toch snel weer een keer terug in de States!

De reacties op ons blog vonden we super! Bedankt alle lezers en diegene die ook de moeite namen om regelmatig een reactie achter te laten!

Er komt vast nog wel een volgend blog, dan plaats ik de link ook weer hier!

Saskia zei

Jij bedankt dat we mochten meegenieten van jullie mooie vakantie!! Veel plezier in Disney....wij gaan hetzelfde doen medio september. Ik heb 2 keer via vakantieveilingen een kamer geboekt en gaan nog naar Parijs city.
Tot de volgende keer,
Saskia

Michel en Cariene zei

Bedankt dat we mee mochten lezen. Super!

Robert-Jan en Yvonne zei

Mooie afsluiting !! Kan me goed vinden in je verhaal, en inderdaad die foto van jouw mannen in poncho bij het Vrijheidsbeeld, die is erg leuk !! Hopelijk toch weer snel naar jullie favoriete plekje, we wachten het blog gewoon af !

Anita zei

Jij ook bedankt voor het leuke verslag. Die tickets voor Disney Parijs hebben wij ook maar of er van komt?