Pages

Subscribe:

Cloggie68

Test

zaterdag 4 augustus 2012

Dag 24 rustig aan vandaag.... En 2 to Universal

Als we vanmorgen ontbeten en gezwommen hebben brengen we Andy en Milan naar Universal. Zij willen nog wel wat attracties doen maar Mauro is er klaar mee en ik eigenlijk ook wel. We brengen ze dus even weg, dat scheelt parkeerkosten en dan heb ik ook de auto. Niet dat Mauro nog iets speciaals wil doen, eigenlijk wil hij het liefste thuisblijven, hij is een beetje klaar met de vakantie hier en wil graag naar huis en lekker bij zijn oma logeren. Maar ik vind het ook weer zonde om de hele tijd in de villa te zitten en zeker de laatste 2 dagen. Dus verzin ik nog wat korte dingetjes.
Eerst gaan we naar de Festival Bay Mall. Er is daar bijna niets meer, wat ontzettend zonde van zo'n grote mooie mall! Gelukkig vinden we wel waar we voor komen. Ik wil nl graag een kadootje voor Andy kopen, een kentekenplaat van Florida met zijn naam erop. Zo gezegd zo gedaan... De kleine versies zijn 9,99 dus daarvan koop ik er voor de jongens ook elk een. Ter plekke worden de namen erop gezet.
De man vertelt dat hij vorige week mensen uit Utrecht in de winkel had en dar hij die plaats kent door de automarkt waar hij vroeger wel kwam...kleine wereld weer. De wereld wordt nog kleiner als ik vandaag de reactie van Arianne op mijn blog lees... Zij zijn dezelfde dag ook in die winkel geweest en de man vertelt haar dat wij zijn geweest en laat haar het papiertje zien waarop ik de namen heb gespeld. Zo weet ze dat ik het was! Wat een kleine wereld ;).
Verder is er in deze Mall voor ons helaas niets te beleven dus we vertrekken richting de Buena Vista Outlet omdat ik nog even in de Disney Outlet daar wil kijken. Mauro heeft niet veel zin, maar ja, wat voor keus heeft hij? Hij probeert te onderhandelen over het aantal winkels dat ik daar mag bekijken maar na nog even in de Old Navy gekeken te hebben ben ik eigenlijk wel klaar. We stellen Tom in op de Krispy Kreme donuts want dat staat nog op mijn to-do list! Via een binnendoorweg staan we zo op de 192 tegenover Cane Island en daarnaast ligt Krispy Kreme. We gaan natuurlijk even binnen kijken naar de fabrieksband waar verse donuts worden gemaakt
We kunnen niet kiezen en nemen 2 dozen met lekkers mee naar buiten en een cola en een ijskoffie voor onderweg.

Even voor vier uur komen we de villa binnen en gaat het belletje op de iPad als signaal dat opa belt. Hij wil even Facetimen. Hij meldde al per bericht dat Nederland goud heeft en via Facetime kijken we even live naar de huldiging. 's avonds laat is de wedstrijd zelf ook nog heel even op NBC te zien.

Dan is het zwem- en zontijd... Ik ben alleen want Mauro ligt op zijn bed filmpjes op de iPad te kijken. Tegen half zes trekt hij zijn zwembroek aan en precies dan gaat mijn telefoon.

Andy en Milan willen opgehaald worden. Ik kleed me snel om en Mauro onder protest ook (die had net zin om te gaan zwemmen) en we springen in de auto. Rond kwart over 6 halen we de mannen op, bij de drop-off. Ook zij hebben leuke uren gehad in Universal.
Onderweg hadden we bedacht dat we nog wel even door konden rijden naar de Toys r Us, voor de laatste keer. Mijn grote fout want ik rij verkeerd en volgens mij moet ik wel 30 km omrijden om weer op de juiste weg te komen... Een kort ritje wordt zo wel 3 x zo lang... Wat baal ik! Het is niet anders, uiteindelijk komen we er natuurlijk wel. Ook hier is weer flinke sale bij de kinderkleding maar de jongens kopen niets... En dat terwijl ze ieder nog zelfs een paar dollar op zak hebben!
Op de terugweg halen we nog maar een keer Chick-fill-a en voor Milan een Happy Meal bij de Mac. Helemaal blij met zijn nieuwe Spongebob speeltje. Later op de avond lees ik over de boycot op de Chick-fill-a. Blijkbaar heeft de eigenaar (met Christelijke achtergrond, deze fastfood keten is ook altijd op zondag gesloten) $1 miljoen gedoneerd aan een anti-homo lobby tegen het homohuwelijk. Daartegen wordt natuurlijk geprotesteerd... En terecht! Helaas heb ik al een paar keer mijn geld gedoneerd aan Chick-fill-a in deze vakantie!
Tegen 8 uur zijn we thuis en eten we buiten alles op. Milan en Andy springen nog even her water in en we kijken nog een stukje Glee (met Michael Jackson songs) en Olympische Spelen en ik schrijf het blog.
Morgen de laatste volle dag in Davenport!
 

7 opmerkingen:

Yvonne en Rob zei

Jammer dat er al weer zo snel een eind komt aan de vakantie. Jullie hebben er in ieder geval wel van genoten.
Maak er nog wat leuks van de laatste dag!
Grtz.Yvonne

Anita zei

Leuk zo'n gesplitst dagje, heb je mooi de dingen kunnen doen die je nog graag wilde. Waren de donuts van Krispy Kreme lekker? Ze zien er heerlijk uit. Geniet nog lekker van je laatste vakantiedag en alvast een hele goede terugreis.

Teleton zei

Oeioeioei...de Krispy Kreme naast Cane Island. Dat had je nu niet moeten doen.......heimwee!

Sonja zei

Voor ieder wat deze dag, rust en aktie. Geniet van de laatste dag en alvast een goede thuisreis.

Hannie zei

Dat was een goede beslissing om zo apart de dag door te brengen.
Hmm, heerlijke donuts zeg!

Saskia zei

Lekker om ieder z'n ding te doen, moet kunnen.
Geniet nog van de laatste dagen!!

Patrice zei

Heerlijke op mijn gemakje bijgelezen over jullie avonturen. Ook jullie hebben een TOP vakantie achter de rug. Lekker veel variatie met voor ieder wat wils. Goed idee om af en toe op te splitsen. Lachen dat Mauro probeert te onderhandelen over het aantal te bezoeken winkels. Zo herkenbaar :-)

Helaas zit het er voor jullie ook al weer op. Al geloof ik dat er ook bij jullie gezinsleden zijn die wel klaar zijn met vakantie vieren ;-) Voor strakjes een goede reis terug gewenst !

Een reactie posten